Wie kan ons helpen aan handleidingen/kennisdocumenten/artikelen over online gespreksvoering in de (jeugd)hulpverlening
Onze vrijwilligers voeren dagelijks anoniem gesprekken met jongeren tussen 18-25 jaar. Dit gebeurt zowel telefonisch als via de chat, waarin jongeren hen over alle (dagelijkse) beslommeringen vertellen.
Als dochteronderneming van de Kindertelefoon, hebben we ontzettend veel ervaring met het voeren van gesprekken. Deze kennis willen we graag weer updaten met nieuwe inzichten.
Ongeveer 2/3e van al onze gesprekken wordt nu gevoerd via de chat. In de laatste jaren is er veel gebruik gemaakt van online hulpverlening.
We zijn daarom opzoek naar onderzoeken/artikelen over online gespreksvoeringen, en dan specifiek over chatten.
Denk hierbij aan invloed van chatten, do's en don't in chats, taalgebruik, interpunctie, gebruik van emoticons etc. De informatie willen we omzetten naar een e-learning om al onze vrijwilligers te informeren en de kwaliteit van onze gesprekken hoog te houden.
Wie kan ons hierin verder helpen? Wie helpt de vrijwilligers van de Alles Oké? Supportlijn hun chatgesprekken te verbeteren?
Landelijke anonieme supportlijn voor jongeren van 18-25 jaar.